derbymusic.com

Hi there! Remember me?

You are not logged in.

#1 05/06/18 04:55:01

coupedumonde12
Member
Registered: 05/06/18

Messi är hårdare för att försvara än Ronaldo - Mustafi

Arsenal försvarare Shkodran Mustafi har förklarat varför
Brasilien tröja
  han tycker att Lionel Messi är en hårdare motståndare än Cristiano Ronaldo.

Barcelona superstar Messi njöt av en annan scintillating säsong, plundra 45 mål i alla tävlingar 2017-18, och utrustade för VM med ett hat-trick i Argentina 4-0 seger över Haiti på onsdag.

Mustafi kom upp mot Rosario-födda framåt under sin tid i 

VM 2018 Tyskland Barn tröja Valencia och lyfte fram varför han uppfattar honom som en knepigare motståndare än Real Madrid-ikonen och Ballon d'Or håller Ronaldo.

"Lionel Messi var min svåraste motståndare", sa han till Bild.

"Jag spelade honom tre gånger med Valencia. Du kan inte
2018%20World%20Cup%20Argentina%20MESSI%2010%20fotbollstroja%20home%202017-2018.jpg

förutsäga honom, han är liten och väldigt snabb, ändrar sin riktning ganska ofta.

"När han går mot tre motståndare kan du nästan vara säker

VM 2018 Sverige tröja  på att han kommer att bryta igenom.

"Ronaldo är mer en anfallare i lådan.

"Messi kan också spela bra pass och göra sina lagkamrater starkare. För mig är han den bästa spelaren i världen."

Mustafi hyllade också den oförutsägbara naturen
Ryssland tröja  i Premier League i jämförelse med Bundesliga och LaLiga.

"Premier League är väldigt spännande," tillade han.

"Varje år kan ett annat lag vinna ligan och det finns minst ett toppspel varje helg.

"I Spanien finns det bara tre lag. I Tyskland spelar Bayern [München] sin egen liga. Dessutom kan alla slå alla."
Så, om du är en fotbollsfläkt, som representant för din lojalitet mot ett visst lag, så kan du investera i en kopia av T-shirtsna är billiga bra. För mer information om T-shirtsna, besök: "http://www.billigtfotbol.com/

Board footer